joi, 30 iunie 2011

Românii, sensibili la cauze caritabile

Când vine vorba de donaţii pentru cauze nobile, românii sunt generoşi, conform concluziilor studiului internaţional 'GfK Charity' realizat de GfK Verein în 14 ţări. Mai mult de 38% dintre români donează bani şi fac voluntariat în timpul lor liber în fiecare an, iar aproximativ 7% oferă în schimb diverse bunuri. Cu toate acestea, mai mult de jumătate nu se implică în cauze caritabile; atunci când au fost întrebaţi de ce, 36% dintre români spun că nu îşi pot permite, în timp ce 19% susţin că nu sunt interesaţi de aceste cauze.
Dintre cei care donează bani, două treimi oferă între 1 EUR şi 200 EUR pe an. ONG-uri pentru copii, de ajutor umanitar şi organizaţii religioase, dar, de asemenea, proiecte de ajutorare a zonelor calamitate sau cu dezastre sunt cele mai populare cauze susţinute de români.
O treime dintre români spun că donează bani pentru cauze caritabile în fiecare an, ceea ce înseamnă că, în ciuda situaţiei economice, România se situează la mijlocul clasamentului mondial atunci când vine vorba de donaţii în bani. În Europa şi SUA, procentul persoanelor care oferă bani anual este relativ asemănător, de 35%.
Olandezii, britanicii şi suedezii par a fi deosebit de generoşi în această privinţă: două treimi dintre locuitorii Olandei şi jumătate din cei ai Marii Britanii şi Suediei contribuie cu bani la cauze caritabile în fiecare an. Cu toate acestea, numărul celor care renunţă la o parte din timpul lor pentru a susţine cauze nobile este mai mic în România decât în alte ţări, de doar 2%.
Mulţi donează pentru ajutorarea copiilor şi combaterea sărăciei
Organizaţiile care ajută copiii primesc cel mai mare sprijin de la europeni - aproape 40% din respondenţi au indicat faptul că sprijină proiecte pentru copiii în dificultate -, urmate de proiecte de ajutor umanitar (34%) şi de cercetarea în domeniul sănătăţii (26%).
Printre români, copiii în dificultate şi organizaţiile umanitare sau religioase sunt, de asemenea, cauzele către care s-au îndreptat cele mai multe donaţii (79% şi respectiv 30%), urmate îndeaproape de campanii în caz de dezastre (29%). Acest lucru poziţionează România în faţa tuturor ţărilor europene, atunci când vine vorba de implicarea în cauze religioase. Doar Germania şi Statele Unite ale Americii mai înregistrează un nivel apropiat de generozitate în acest domeniu, cu 27% şi, respectiv, 35%.
Majoritatea donează între 1 EUR şi 200 EUR pe an
Două treimi dintre românii care donează bani pentru cauze sociale oferă între 1 EUR şi 200 EUR pe an. Doar 6% donează de la 200 EUR la 500 EUR, cu toate acestea procentul este de trei ori mai mare decât cel din Europa Centrală. Doar un număr mic de europeni donează mai mult de 500 EUR: 0,55% în România, 2% în Germania şi 4% în Europa (Statele Unite: 17%).
În majoritatea ţărilor, jumătate dintre cei care sunt implicaţi în cauze caritabile sunt motivaţi de convingerile lor religioase sau de valorile personale (47% în România). În jur de o treime dintre europeni susţin proiecte cu care au o legătură personală, cu un procentaj mai mare în România (aproape jumătate dintre cei chestionaţi). Un procent redus, de 2% dau ca argument scutirea de impozite şi taxe pentru sprijinirea programelor de caritate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu