joi, 9 iunie 2011

Bine te-am rătăcit, Incognito!

 - Spune-mi despre tine, Bogdan Munteanu!
- M-am născut in '79, pe 28 apri...
- O, lasă-mă... Mă tem că nu-ţi voi reţine nici vârsta, nici ocupaţia, şi nici măcar numele liceului absolvit. Surprinde-mă cu ceva, Bogdan Munteanu.
- Hmm... Nu ştiu dacă într-adevăr o să te surprind, însă îţi voi povesti cum am început să scriu. În urmă cu câţiva ani - trei sau patru, nu mai ţin bine minte - am "fugit" la Sighişoara. Ştii, e unul din locurile unde-mi savurez din vreme-n vreme solitudinea. Acolo, atunci, mi-a fost dat să trăiesc ACELE clipe unice, copleşitoare prin intensitatea lor. Spaimă, fericire, un amalgam straniu, inedit. Şi-am simţit în toate colţurile firii nimic altceva decât că vreau, că trebuie să scriu. Nu mai scrisesem până atunci, ştii? De multe ori mă trece un fior rece pe şira spinării când mă gândesc că poate scrisul ar fi lipsit cu desăvârşire din viaţa mea dacă nu existau acele clipe...
- Ajunge, Bogdan Munteanu. Mai spune-mi ce-ai publicat şi te las în pace!
- Vals pe fire de păianjen, un volum de proză scurtă inspirat din viaţa cotidiană. Ăsta a fost debutul. Iar mai apoi, Bine te-am rătăcit, Incognito!, rodul unei calatorii prelungite prin Europa. Dacă vrei, hai la lansare vineri, 10 iunie, la 6 după-amiaza, în Jaxx Club, lângă librăria Cartea de nisip.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu