marți, 13 septembrie 2011

Majoritatea românilor sunt de acord cu avortul din motive medicale

Majoritatea românilor sunt de acord cu avortul din motive medicale, relevă noi date ale cercetării Religie şi comportament religios realizată de Fundaţia Soros România în iunie 2011.
Întrebaţi dacă sunt de acord cu întreruperea voluntară a sarcinii (avortul) atunci când părinţii nu-şi doresc copilul, doar 31% dintre români răspund ferm nu. Cea mai mare parte dintre români, jumătate, sunt 'neutri' şi condiţionează aprobarea avortului de diferite situaţii, cea mai acceptabilă condiţie fiind necesitatea medicală a avortului.
Peste 90% dintre respondenţii 'neutri' sunt de acord cu avortul din motive medicale, când mama sau copilul este în pericol. De asemenea, 70% dintre aceeaşi respondenţi sunt de acord cu întreruperea de sarcină atunci când copilul este rezultatul unui viol. Mult mai puţini români sunt de acord cu avortul din motive sociale: 46% în situaţia în care cuplul nu are o situaţie materială care să-i permită creşterea copilului, şi doar 27% dacă femeia este necăsătorită.
 Persoanele cele mai conservatoare sunt femeile cu venituri mici, cu nivel scăzut de educaţie şi care locuiesc în mediu rural, iar la polul opus, cei care susţin în cea mai mare măsură avortul sunt bărbaţi cu venituri mari şi foarte mari, studii superioare, locuitori ai oraşelor mari şi foarte mari.
În general, acceptabilitatea morală a avortului a crescut considerabil în ultimii ani: dacă în 2005, 56% dintre respondenţi erau 'conservatori' şi erau ferm împotriva avortului, în 2008 procentul lor a scăzut la 52%, iar în 2011 la 43%.
Pe de altă parte, dacă ponderea celor care sunt de acord cu avortul a rămas constantă, categoria care a crescut cel mai mult este cea 'neutrilor', descrişi mai sus, de la 25% în 2005, la 30% în 2008 şi 42% în 2011.
În ceea ce priveşte îngrădirea avortului prin lege, date obţinute în ultimii ani arată că 60% din populaţie se declară împotriva îngrădirii dreptului la avort, în timp ce 30% din populaţie crede că avortul trebuie îngrădit prin lege, în timp ce aproximativ 10% nu au o opinie.
Datele au fost culese, în perioada 01 - 21 iunie 2011, de compania International Brand Consultants. Eşantion principal: 1.204 persoane, reprezentativ pentru populaţia ţintă cu o eroare de +/- 2,9% la un nivel de încredere de 95%.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu