miercuri, 6 iulie 2011

UE alocă 37,6 milioane de euro pentru promovarea produselor agricole. România primeşte 700.000

Pe 5 iulie 2011, Comisia Europeana a aprobat 26 de programe in 13 state membre in vederea promovarii produselor agricole in Uniunea Europeana. Bugetul total pentru programe, alocat pe o perioada de la unu la trei ani, este de 75,1 milioane de euro, din care 50% (37,6 mil. euro) va fi pus la dispozitie de catre UE. 



Programele vizeaza produsele viticole, alimentele provenite din agricultura ecologica, fructele si legumele, horticultura, laptele si produsele lactate, maslinele de masa si uleiul de masline, ouale, uleiul din seminte si carnea.
„Produsele agricole din Uniunea Europena sunt unice prin calitatea si diversitatea lor”, a declarat Dacian Ciolos, Comisar pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala. „In conditiile unei piete globale tot mai deschise, nu este suficienta productia de calitate superioara de produse alimentare si bauturi. Trebuie sa sporim eforturile in comunicarea standardelor de calitate a produselor agricole europene oferite consumatorilor. Aceste programe oferite de Uniunea Europena reprezinta un mod eficient de a ii sustine pe producatorii nostri in conditiile unei piete tot mai competitive”.
In completarea acestor programe si in contextul „crizei E-coli”, Comisarul Dacian Ciolos a propus o schimbare de reglementare care va permite organizatiilor profesionale sa prezinte programe suplimentare de promovare pentru fructe si legume proaspete pe piata unica si in tarile terte pana la 15 august . De asemenea, acesta intentioneaza sa propuna un buget suplimentar de 15 milioane de euro pentru aceasta initiativa. 

Aceste campanii de promovare ar putea fi lansate din toamna, in acest sens, o decizie a Comisiei fiind asteptata pana la 15 noiembrie 2011, pe baza proiectelor depuse de catre statele membre pana la 15 septembrie. Programul propus va reduce la jumatate timpul alocat procedurii de adoptare standard aferenta programelor de cofinantare de acest fel. Detalii cu privire la modalitatile practice aferente aceastei initiative vor fi disponibile in curand.
In Romania, programul va fi derulat de organizatia „Bio Romania", care va primi 700 mii euro de la CE, pentru promovarea agriculturii si a produselor bio pe piata interna (50% din bugetul total al proiectului de 1,4 mil. euro). De asemenea, organizatia va contribui cu 280 mii euro (20% din bugetul total al proiectului) si 420 mii euro vor constitui contributie de la bugetul national, prin bugetul MADR (30% din bugetul total al proiectului). Tarile tinta pentru acest program sunt Germania si Romania.
Totodata, Romania este tara tinta pentru alte doua programe, unul din Polonia, iar celalalt din Bulgaria.
Cele mai multe fonduri le are alocate un program din Italia, de promovare a maslinelor si a uleiului de masline, iar cei mai putini bani au fost alocati unui program din Olanda, care promoveaza oua.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu